STUDIJU SATURS

Profesionālā bakalaura programma ietver gan ekonomikas, gan uzņēmējdarbības, gan mārketinga, gan tehnoloģiju un finanšu tēmas, kas sniedz absolventiem plašas izvēles iespējas, kādā profesijā darboties nākotnē.

Business Academy
individuālā pieeja studentiem

Tā kā Ventspils Augstskola ir salīdzinoši maza iestāde un augstskolai ir ērtā infrastruktūra, pasniedzēji un mentori spēj pievērst individuālu uzmanību katram studentam. Studentiem tā ir iespēja satikt pasniedzējus un mentorus arī ārpus nodarbību laika.

studiju gadi
h
nodarbības dienā
Coursera sertifikāti gadā
KP Kredītpunkti
+
dienas nedēļā
nedēļas prakse

Bakalaura programmas kursi

Vispārizglītojošie studiju kursi

Galvenais kursa mērķis ir palīdzēt studentiem iemācīties mācīties, mācīties veidot izaugsmes domāšanas (vēlme nepārtraukti mācīties un attīstīties), kā noteikt savus mērķus, apzināties savas stiprās un vājās kompetences, palīdzēt spēt izveidot spilgtu un konkurētspējīgu portfolio un tiešsaistes klātesamību, jeb personīgo zīmolu, lai viņi varētu efektīvi attīstīties kā eksperti.

Tēmas:

  • Karjeras plānošana
  • Studiju plānošana
  • Mācīšanās mācīties
  • Emocionālā inteliģence
  • Veiksmes domāšanas veids
  • LinkedIn karjeras attīstībai
  • Personīgais zīmols
  • Darba intervija
  • Motivācijas vēstule
  • Komandas pieņemšana darbā

Šis kurss palīdz studentiem uzlabot profesionālo komunikāciju angļu valodā, lai veiksmīgi sadarbotos. Katra tēma tiek veltīta uz konkrētu komunikācijas jomu angļu valodā: e-pastu rakstīšanu, komunikāciju sapulcēs un intervijās, prezentāciju sniegšana un komunikācija tiešsaistē. Kursa uzmanības centrā ir valodas, komunikācijas un sarunu prasmju uzlabošana. Mērķis ir attīstīt studentu spēju brīvi lietot valodu verbālā un rakstiskā formā, lai veicinātu personīgo un biznesa attīstību.

Tēmas:

  • Biznesa angļu valodas pamati
  • Klausīšanās
  • Lasīšana
  • Rakstīšana
  • Runāšana
  • Viedokļu veidošana un debates
  • CV un motivācijas vēstules
  • Prezentācijas prasmes
  • Oficiālā un konteksta sarakste
  • Profesionāli e-pasti angļu valodā
  • Teksta analīzes metodes
  • Uzņēmējdarbības terminoloģija

Studenti uzzinās, kā efektīvāk sazināties darbā, lai sasniegt savus mērķus. Komunikācijas prasmes ir būtisks kurss, kas paredzēts, lai sniegtu studentiem gan rīkus, kas nepieciešami, lai uzlabotu savas komunikācijas prasmes, gan palīdzētu izprast veiksmīgu stratēģiju izmantošanu savā labā. Viņi uzzinās, kā atklāt, vai kāds saka nepatiesību (un kā reaģēt), kā veicināt uzticības veidošanu, kā izvēlēties vislabāko saziņas metodi sarunām un kā atvainoties. Viņi uzzinās, kad sadarboties un kad konkurēt, kā veidot pārliecinošas atskaites prezentācijas, uzdot pārdomātus jautājumus, iesaistīties aktīvā klausīšanā un izvēlēties pareizo informācijas nodošanas veidu (tiešā saruna, video konference, tālruņa zvans vai e-pasts) viņu ziņas nodošanai. Kursa beigās viņi varēs saprast, ko citi vēlas, spēs stratēģiski reaģēt uz otra vēlmēm un vajadzībām, spēs veidot pārliecinošus un skaidrus vēstījumus, kā arī attīstīt kritiskās komunikācijas prasmes, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi attīstītu uzņēmējdarbību un personīgo dzīvi.

Tas ir vienas nedēļas intensīvais kurss. Inovācijas nedēļas laikā studenti, izmantojot dizaina domāšanas metodi, risinās reālās darba dzīves problēmas studentu komandās. Saskaņā ar šo metodi studenti pievērsīsies gan klientu, gan biznesa perspektīvām. Inovāciju nedēļas rezultāts ir izmēģināts un pārbaudīts risinājums.

Tēmas:

  • Izpratne par lietotāju orientētu problēmu risināšanas metodi un tās lietojamību attīstības uzdevumos
  • Izstrādes uzdevuma analīze
  • Klienta problēmas izpratne
  • Izstrādes uzdevumu definēšana
  • Koncepciju izstrādei
  • Klientu atsauksmju saņemšana

Nozares profesionālās specializācijas kursi

21. gadsimta mārketingā esošajām tehnoloģijām ir liela nozīme laikmetā, kurā arvien vairāk tiek uzsvērts globālais uzskats par pasaules ekonomiku.

Mārketings 21. gadsimtā piedāvā vadības perspektīvu, kā organizācijā nodrošināt efektīvāku mārketingu neatkarīgi no tā, vai tā atrodas privātajā, publiskajā vai bezpeļņas sektorā. Studenti to apgust, izmantojot dažādas mācību metodes, tostarp gadījumu izpētes (case studies), veidojot videoklipus, rīkojot aktivitātes un grupu diskusijas. Atbalstot šo mācīšanos, studenti tiek aicināti domāt kritiski un izvērtēt, kā viņi paši pieņem lēmumus, un kā mārketings ietekmē mūsu sabiedrību.

Finanšu vadība galvenokārt paredzēta studentiem, kuri plāno kļūt par uzņēmēju, mentoru vai investoru. Tomēr kurss ir piemērots arī studentiem, kuri vēlas iegūt plašāku priekšstatu par jauno uzņēmumu finansēšanas ainavu, pārsniedzot budžeta plānošanas, cenu noteikšanas, peļņas un zaudējumu aprēķina pamatus, naudas plūsmu, riska kapitālu un eņģeļu finansēšanu (angel investment), banku finanses, korporatīvais riska kapitāls un debitoru parādu finansēšanu.

Pakalpojum dizains attiecas ne tikai uz to, kā lietas izskatās, bet arī par to, kā tās tiek pasniegtas, piegādātas un uztvertas. Dizains rada vērtību un veicina konkurētspēju un labklājību. Pakalpojumu dizains ir veids kā risināt problēmas. Tas koncentrējas uz kvalitātes un produktivitātes uzlabošanu, sniedzot pakalpojumus, vienlaikus apmierinot pieaugošās klientu cerības. Kursa mērķis ir sniegt studentiem ieskatu par pakalpojumu dizainu, kas koncentrējas uz klienta pieredzi, vienlaikus nodrošinot noderīgus un izmantojamus pakalpojumus.

Apgusti iemaņas, lai veiksmīgi vadītu organizācijas, izmantojot mērķa izvirzīšanu un efektīvu sadarbību – veidojot un motivējot komandas; spēcīgu stāstu projektēšanu un sniegšanu; stratēģiju izstrāde, lai atbilstoši ietekmētu; izpratne par klientu analīzi.

Kā topošajiem vadītājiem gūt panākumus pastāvīgi mainīgā biznesa vidē? Kā viņi ved dažādas grupas uz darbību? Šis kurss dod iespēju topošajiem vadītājiem vadīt pārmaiņas un piesaistīt dažādas lomas un peļņas gūšanas institūcijās, lai tirgū radītu paliekošu vērtību. Kursu laikā studenti izpētīs, kā izcili līderi vērtē sevi un vada sadarbības komandas, kas efektīvi pārvalda sarunas un konfliktus. Viņi atklās, kā vadītāji komunicē, izmantojot stāstus un citas komunikācijas stratēģijas, lai ietekmētu. Turklāt studenti uzzinās, kā organizācijas izvirza mērķi, kas izriet no izpratnes par klientu vajadzībām, ņemot vēra datu analīzes izmantošanu, kas koncentrējas uz produktu un pakalpojumu dizainu, lai efektīvi apmierinātu šīs vajadzības. Kursa darba beigās studenti veidos projektu, kas viņiem ļaus pielietot apgūto.

Kursa mērķis ir pārbaudīt efektīvas pārdošanas elementus un klientu apmierinātību kā galveno organizācijas mārketinga sastāvdaļu. Kursa mērķi ietver pārdošanas procesa izpratni, pārdošanas un mārketinga attiecības, pārdošanas struktūru, klientu attiecību pārvaldību (CRM), tehnoloģiju izmantošanu, lai uzlabotu pārdošanas spēku efektivitāti.

Šī ir uz projektu balstīta darbnīca. Mērķis ir sniegt praktisku pieredzi digitālā mārketinga kampaņas rīkošanā, rezultātu analīzē un pakāpeniskos uzlabojumos.

Zināšanu bāze ir izveidota mārketinga pamata principiem līdz kampaņu mārketingam. Šajā kursā tiek padziļināti mācītas zināšanas par mārketingu un tiek veikts praktisks darbs katram par uzņēmuma pakalpojumu vai produktu reklamēšanu, kā arī pārdošanas veicināšanu. Praktiski eksperimenti par kampaņu mārketingu. Nodrošināt labas prasmes studentiem, kuri plāno uzsākt jaunuzņēmumus, un apgūt mārketinga prasmes. Kursa studenti meklēs sadarbības ar uzņēmumumiem, lai viņi mums piešķirtu kredītus, lai nopirktu apmaksātu meklēšanas un sociālo mediju reklāmas viņu vietnēs, kā arī apmācīs klases vadīt digitālā mārketinga kampaņas.

Eksperimenti ir zinātniskās metodes pamats, kas ir sistemātisks līdzeklis apkārtējās pasaules izpētei. Lai gan daži eksperimenti notiek laboratorijās, eksperimentu ir iespējams veikt jebkurā vietā un laikā, pat programmatūras izstrādē. Hipotēžu vadīta attīstība par jaunu ideju, produktu un pakalpojumu izstrādi – pat organizatoriskām izmaiņām – kā eksperimentu sēriju, lai noteiktu, vai tiks sasniegts gaidītais rezultāts. Process tiek atkārtots, līdz tiek iegūts vēlamais rezultāts vai tiek atzīts, ka ideja nav dzīvotspējīga.

Kursa mērķis ir studentiem iemācīties veikt novērojumus, formulēt hipotēzi, noformēt eksperimentu, lai pārbaudītu hipotēzi, norādīt rādītājus, lai novērtētu, vai eksperiments ir izdevies, novērtēt eksperimenta rezultātus, pieņemt vai noraidīt hipotēze, ja nepieciešams, izveido un pārbauda jaunu hipotēzi, definē un izveido MVP, apkopo un analizē atgriezenisko saiti, uzlabo produktu un galu galā uzsāk veiksmīgas produkta / pakalpojuma vai organizācijas izmaiņas.

Sniedziet ieskatu un zināšanas, kā arī palīdz iegūt praktiskas iemaņas efektīvu satura veidošanas rīku izveidē un izmantošanā. Kurss ir paredzēts nākotnes uzņēmējiem, vadītājiem un vadības speciālistiem, mārketinga speciālistiem un citiem, kas iesaistīti uzņēmuma un produkta attīstībā.

Pasaule, kuru raksturo nepastāvība, nenoteiktība, sarežģītība un neskaidrība, līderiem ir nepieciešamas inovāciju prasmes. Elastīgai domāšanai un uzņēmējdarbības domāšanas attīstībai ir izšķiroša nozīme, lai uzplauktu mainīgā biznesa vidē. Šis kurss attiecas uz to, kā atpazīt un apšaubīt pieņēmumus un ierobežojumus, lai identificētu iespējas un izmantotu tās. Ir nepieciešamas inovācijas esošajās organizācijās un jaunu organizāciju dibināšanai. Mācīšanās mainīt spēles noteikumus, radot novatoriskus vērtību piedāvājumus un atklājot jaunas tirgus pozīcijas, lai nodrošinātu pastāvīgas konkurences priekšrocības, ir dažas no praktiskajām mācībām šajā kursā.

Šis kurss aptver modernu ražošanu, iekļaujot ražošanas vadības rīkus un integrējot datus visā piegādes ķēdē, lai gūtu panākumus. Šis kurss ļaus studentiem apzināties, kas ir digitāli saistīts uzņēmums, uzzinot par uzņēmumu darbības sarežģītību, biznesa procesu optimizāciju un integrētas produkta-procesa-vērtības ķēdes koncepciju. Studenti iepazīsies ar pieejamajiem rīkiem, tehnoloģijām un paņēmieniem datu apkopošanai un integrēšanai visā ražošanas piegādes ķēdē un visā produkta dzīves ciklā. Viņi saņems pamatzināšanas, lai palīdzētu censties atvieglot preču un pakalpojumu projektēšanu, plānošanu un ražošanas plānošanu, izmantojot produkta dzīves cikla datus.

Projekta laikā studenti risinās reālās uzņēmuma problēmas komandās, izmantojot problēmu risināšanas (design-thinking) metodi un citas prasmes, ko viņi ieguvuši programmas ietvaros. Saskaņā ar metodi skolēni koncentrēsies gan uz klientu, gan biznesa perspektīvām. Projekta 24 rezultāts tiek sasniegts analizējot, izstrādājot, izmēģinājot un pārbaudīt risinājuma koncepctu un veidot reālus risinājumus.

Izvēles daļas kursi

Šis kurss izskaidro, kā platformas biznesa veidošana, palaišana darbībā un mērogošana prasa apgūt pilnīgi jaunu pārvaldības noteikumu kopumu. Kurss piedāvā arī daudz aizraujošu ieskatu platformu nākotnē, to regulēšanā un pārvaldībā, kā arī to, kā tos var apvienot ar citiem uzņēmējdarbības modeļus.

Dalīšanas ekonomika ir 21. gadsimta parādība, kas satricinājusi status quo izmitināšanas, transporta, personīgo pakalpojumu, plašsaziņas līdzekļu un izklaides nozarēs.

Kurss sniedz ievadu dalīšanas ekonomikā un pēta tās ietekmi uz ekonomiku, uzņēmumiem un patērētājiem. Dalīšanas ekonomikas attistība daudzās rūpniecības nozarēs izceļ problēmas un iespējas, vienlaikus sniedzot veidus, kā nodrošināt novatorisku patērētāju pieredzi.

Kursa ietvaros tiks apskatīti pamati: spēles un stratēģijas, plašo formu (ko datorzinātnieki dēvē par spēļu kokiem), Bayesia spēles (modelēšanas līdzīga izsolei), atkārtotas un stohastiskas spēles un daudz ko citu. Mēs iekļausim dažādus piemērus, tostarp klasiskas spēles un dažādas lietojumprogrammas.

Kurss aptver idejas, metodes un iestādes, kas ļauj cilvēku sabiedrībai pārvaldīt riskus un veicināt uzņēmējdarbību. Uzsvars uz finansiāli izzinošām vadības prasmēm. Mūsdienu un nākotnes metožu apraksts un perspektīvu analīze. Ievads riska pārvaldības un uzvedības finansēšanas principos, lai izprastu vērtspapīru, apdrošināšanas un banku nozaru reālo darbību pasaulē. Šī kursa galvenais mērķis ir efektīvi izmantot finanšu nozares resursus un nākotnē sniegties pēc augstāka dzīves līmeņa pasaulē.

Nozares pamata un IT kursi

Kursa galvenais mērķis ir palīzēt studentiem saprast tehnoloģiju nozīmi uzņēmējdarbībā, spēt noteikt biznesa gadījumus, kuros un kura tehnoloģija var uzlabot efektivitāti, un iepazīstināt visus studentus ar populārākajiem produktivitātes, organizatoriskajiem un analītiskajiem rīkiem, lai studenti varētu būt produktīvāki un iegūt konkurētspējas priekšrocības.

Tēmas:

  • Produktivitātes rīki (uzdevumu pārvaldība, laika vadība, projektu vadība)
  • Komunikācijas rīki
  • Analītiskie rīki
  • Mārketinga rīki
  • Pārdošanas rīki
  • HR rīki
  • Finanšu pārvaldības rīki
  • Sadarbības rīki
  • Dizaina rīki
  • Satura pārvaldības rīki
  • Informācijas meklēšanas rīki

Šis kurss sniegs studentiem ieskatu mūsdienu tehnoloģiju uzņēmēja tendencēs, izaicinājumos un iespējās. Šī kursa uzmanības centrā ir tehnoloģiju uzņēmumi – kā tie sākas, darbojas un, dažkārt, tiek pārdoti ar milzīgu peļņu.

Tēmas:

  • No nulles uz viens (Zero to One)
  • Ideju ģenerēšana (Ideation)
  • Mākslīgais intelekts (Artificial intelligence)
  • Blokķede (Blockchain)
  • Lietu internets (The Internet of Things)
  • Dziļā mācīšanās (Deep learning)
  • Čatboti (Chatbots)
  • Kiberdrošība (Cybersecurity)
  • Virtuālā realitāte (Virtual reality)
  • Paplašinātā realitāte (Augmented reality)
  • Platformas (Platforms)
  • Programmatūra, kā pakalpojums (SaaS)

Kursa mērķis ir sniegt studentiem pamatprincipus un teorijas ekonomikā, vadības principus, vadības un ekonomikas vēsturi, ko var izmantot uzņēmējdarbības uzsākšanā un attīstībā, attīstīt radošu domāšanu un veicināt studentu spēju identificēt biznesa iespējas globālajā un vietējā ekonomikajā vidē.

Apgūt tehniskās iemaņas, kas nepieciešamas finanšu pārskatu un informācijas analīzei, lai uzzinātu, kā grāmatvedības standarti un vadības stimuli ietekmē finanšu pārskatu sniegšanas procesu. Veidot izpratni par trīs visizplatītākiem finanšu pārskatiem: peļņas vai zaudējumu aprēķinu, bilanci un naudas plūsmas pārskatu,  lai spētu pielietot prasmes reāla biznesa izaicinājumos.

Uzņēmējdarbības vadība ir ideju kopums, kurā izklāstīti vispārīgi noteikumi par to, kā vadīt uzņēmumu vai organizāciju. Vadības teorija pievērš uzmanību tam, kā vadītāji un uzraugi ir saistīti ar savām organizācijām, zinot tās mērķus, efektīvu līdzekļu ieviešanu mērķu sasniegšanai un kā motivēt darbiniekus darboties visaugstākajā līmenī. Mērķis ir, lai students varētu aprakstīt atšķirību starp vadītājiem un līderiem, izpētīt vadītāja darba fokusu, minēt nepieciešamās prasmes jauna vadītāja panākumiem, raksturot piecas vadības funkcijas, izskaidrot jauno vadības darbības filozofiju , aprakstīt plānošanas hierarhiju, izmantojot SMART mērķu noteikšanas tehniku, apspriest vadības evolūcijas jēdzienu, paskaidrot, kā klientu apmierinātība ir saistīta ar kontroli.

Šis kurss sniedz padziļinātu izpratni par uzņēmējdarbības tiesību praktiskajiem un teorētiskajiem aspektiem Latvijā un Eiropas Savienībā. Kurss sniedz gan vispārīgas, gan specifiskas zināšanas par tiesisko regulējumu, kas nepieciešams biznesa lēmumu pieņēmējiem.

Likumdošana aptver dažādus jautājumus, sākot no uzņēmuma reģistrācijas līdz starptautiskās sadarbības veidošanai. Kurss sniedz padziļinātu izpratni par Latvijas likumdošanu, kas saistīta ar ikdienas uzņēmējdarbību.

Uzņēmējdarbības datu un statistikas analīze studentiem sniedz izpratni par biznesa datu analīzes rīkiem un metodēm. Studenti apgūs būtiskākās tabulēšanas funkcijas, mācīsies aprakstīt uzņēmuma datus un attīstīs datu modelēšanas spējas. Tiks pētīti varbūtības teorijas pamatjēdzieni, tostarp paredzamības mērīšana un modelēšana. Studenti mācīsies pielietot dažādus datu sadalījumus un lineārās regresijas modeli, lai izmantojot analīzi veiktu informētus biznesa lēmumus.

Studiju kursa mērķis ir sniegt iespējas apgūt zināšanas un prasmes civilās aizsardzības un ugunsdrošības pamatprincipos un sagatavoties rīcībai un uzvedībai ugunsgrēka gadījumā un iespējamās ārkārtas situācijās.

Studiju kursa mērķis ir attīstīt izpratni par ilgtspējīgu attīstību un vides pārvaldības nozīmi tajā.

Atsauksmes par programmu

INTERESĒ? NENOKAVĒ!

Piesakies sekot mūsu jaunumiem!