Jaunuzņēmumu vadība - 2. semestra atskats
Ir pagājis 1. studiju gads jaunajai bakalaura programmai tehnoloģiju uzņēmējdarbībā “Jaunuzņēmumu vadība”, kur 7 studenti (jā, joprojām visi 7 🙂 ) 90%+ no studiju laika velta praktisku projektu realizācijai, lai apgūtu programmā apgūstamās zināšanas. Joprojām neticas, ka pagājis ir tikai 1 studiju gads. Pēc padarītā un notikumiem, šķiet, ka pagājuši ir vismaz jau 2-3 gadi.
Vēlamies apkopot nelielu atskatu par 1. studiju gadā notikušo, lai dalītos pieredzē un, iespējams, mudinātu arī citus uz līdzīgām idejām izglītības jomā, kā arī ārpus tās.
Mūsu mērķis ir būt eksperimentālam piemēram un pierādījumam, ka izglītībai mūsdienās ir jābūt pilnīgi atšķirīgai, kāda tā ir bijusi pēdējos 10 un 100 gadus, lai veicinātu spēcīgu profesionāļu veidošanos Latvijas tirgū ar pieredzi un prasmēm, kas ir un būs pieprasītas tagad un, ne mazāk svarīgi, tieši nākotnē.
Atskats, par 1.semestra notikumiem ir atrodams ŠEIT.
Ok, tad sāksim ar kursu sarakstu, kas tika realizēts 2. semestrī:
- Komunikācijas prasmes (Communication skills)
- Likumdošana un administratīvā pārvaldība (Jurisprudence)
- Informācijas komunikācijas tehnoloģijas uzņēmējiem (Information technologies for entrepreneurs)
- Tehnoloģiju uzņēmējdarbība (Technology entrepreneurship)
- Ekonomikas pamati (Basics of economics)
- Profesionālā angļu valoda (Professional English)
- Profesionālā krievu valoda (Professional Russian)
- Profesionālā latviešu valoda (Professional Latvian)
Norādītajos kursos un ārpus tiem, šie ir lielākie projekti, ko studenti ir paveikuši studiju 2. semestra ietvaros:
- Turpinām katrs sava LinkedIn profila pilnveidošanu, profesionālā kontaktu loka veidošanu.
- Vismaz 5 jauni Coursera.org kursu sertifikāti (kopā studentiem, uz doto brīdi, ir jābūt vismaz 10 sertifkātiem).
- Juridiskās personas reģistrācijai nepieciešamo dokumentu sagatavošana priekš studentu aģentūras ar cēlu mērķi “Basaful”. Nepagāja ne 4 mēneši, kad studentiem TIKAI ar saviem spēkiem izdevās piereģistrēt Kooperatīvo Sabiedrību “BASAFUL” 🙂 (Tā ir studiju procesa sastāvdaļa - procesā ļaut kļūdīties un pašiem nonākt pie rezultāta). Par pašu studentu aģentūru, tās vīziju, mērķiem un sniegtajiem pakalpojumiem būs atsevišķšs raksts.
- Tika pilnveidota studentu aģentūras prezentācija. Studenti trenējās efektīvi un plūstoši pastastīt par šo projektu. Uzdevums bija izveidot atšķirīgu prezentāciju dažādām mērķauditorijām - studenti, uzņēmumi, valsts un izglītības organizācijas un ierakstīt katram video ar savu mēģinājumu prezentēt.
- Dalība hakatonā: “Gaming hackathon”
- Dalība konferencē kā brīvprātīgajiem: “TechChill 2020"
- Studentu aģentūras prezentācijas, veidlapu formas un e-pastu sagataves tika sagatavotas 3 valodās - Latviešu, Angļu un Krievu.
- Veiksmīgi noslēdzās dalība “KINGS” projekta studentu inkubatorā, veicot biznesa ideju tirgus pētījumus 3 idejām.
- Latvijas, Kurzemes un Ventspils pozicionēšanas iespējas IKT sektorā pirms, krīzes un pēc-krīzes apstākļos pētījuma izstrāde un prezentēšana. Dažas no gūtajām atziņām tika izmantotas arī jaunās Ventspils pilsētas IKT stratēģijas izstrādes pilnveidošanā.
- Studiju programmas “Jaunuzņēmumu vadība” 2020. gada mārketinga plāna realizēšana. (So far, so good 🙂 )
- Darba uzdevumu, laika plānošanas, komunikācijas, analītikas rīku ieviešana un pilnveidošana studiju un projektu izstrādes procesā (GSuite, Slack, HubSpot, ClickUp, Zapier)
- ‘Atvērto durvju dienu’ pasākuma “Business Academdy Bootcamp 2020” organizēšana un mārketinga aktivitāšu realizēšana. Pasākums norisināsies 11./12. Jūlijā. Vairāk info ir atrodams šeit: https://businessacademy.lv/piesakies-bootcamp/
- Dalība Ventspils pilsētas IKT Ārējo Tiešo Investīciju stratēģijas izstrādes komandā, kur tiek radīts pilnīgi atšķirīga stila un formāta pilsētas brendings un pozicionēšana tieši IKT uzņēmumiem.
Jāpiemin, ka šo visu paspēja paveikt ‘tikai’ 7 studenti. Mums pat bail domāt, kas notiks nākamajos gados, kad pievienosies vismaz 10x vairāk līdzīgi domājošo… 🙂
Studentu aģentūra ar cēlu mērķi BASAFUL
Studentu aģentūra ir daļa no studiju programmas apguves, kur studenti spēs pilnveidot iegūtās zināšanas, iepazīt biznesa vidi, iepazīt uzņēmumus, to problēmas, motivāciju u.c. ar uzņēmējdarbību saistītas tēmas, saprast, kas pašiem padodas un patīk, kā arī, ne mazāk svarīgi, saprast, kas nepatīk, jo būs iespēja iesaistīties dažādos projektos un ieņemt dažādas lomas arī pašā aģentūrā. Šī ir lieliska iespēja iziet mūsdienīgu un dinamisku praksi speciāli tam veidotā un piemērotā vidē! Papildus, šī ir lieliska iespēja nopelnīt, neupurējot studiju kvalitāti
Basaful misija ir “Paātrināt pāreju uz praksē balstītu izglītību, nodrošinot uzņēmumiem augstas kvalitātes pakalpojumus un sniegtu studentiem iespēju mācīties un pilnveidot prasmes, tādējādi tradicionālai praksei kļūstot nevajadzīgai.”
(To accelerate the transition to hands-on education providing high-quality services for businesses to empower students to learn & grow skills and traditional internship to become obsolete.)
LinkedIn, kā personīgā zīmola sastāvdaļa
Fakts: Vidējais Jaunuzņēmumu vadība studenta LinkedIn profila kontaktu skaits pēc 1.semestra ir 88 kontakti (No 53 līz 153)
Tā, nu tas bija pats, pats sākums mūsu aizraujošajam stāstam.
Seko līdzi, komentē, iesaki un piedalies! Kopā mēs varam pacelt izglītības līmeni vēl nebijušos augstumos!
P.S. Un, protams, aicinām pieteikties visus interesentus uz mūsu Business Academy Bootcamp 2020 divu dienu pasākumu, kas norisināsies 11. un 12. jūlijā Ventspilī (un online). Tā ir iespēja iepazīties ar mums, pasniedzējiem, studiju vidi, kā arī praktiski izjust Business Academy studiju formātu, iegūt noderīgas zināšanas, iespējams, lieliskus draugus un forši pavadī laiku!